Wielu gości hotelowych zastanawia się, co dokładnie można zabrać ze sobą z pokoju hotelowego. Sporo zależy tutaj od wewnętrznych regulacji hotelowych i standardu danego ośrodka. Istnieją jednak uniwersalne wskazówki, które z pewnością rozwieją wiele wątpliwości. Zapraszamy do lektury!
Wiele z drobnych przedmiotów, które oferują hotele, mogą być zabrane przez gości. Mowa tutaj np. o kosmetykach łazienkowych, jak żele, szampony czy mydełka. Jest to często mile widziane ze względu na fakt, że takie przedmioty przypominają gościom o udanym pobycie i o marce hotelu. Jest to zatem rodzaj subtelnej reklamy, która buduje więź i pozytywne wspomnienia związane z pobytem w danym miejscu.
Warto jednak pamiętać, że zasady dotyczące tego, co można i czego nie można zabrać z hotelu, znajdują się w hotelowym regulaminie. Dlatego też przed przyjazdem warto zapoznać się z wszelkimi zasadami dotyczącymi pobytu, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień.
Wszystko zależy od polityki danego obiektu. Szlafroki są często jedynie udogodnieniem, z którego goście korzystają np. podczas pobytu w SPA lub na basenie. Zdarza się też, że szlafroki są częścią wyposażenia pokoju i w takiej sytuacji bez zgody personelu hotelowego, nie możemy ich ze sobą zabrać. Informacje na ten temat powinny być wyszczególnione w regulaminie hotelu.
Przede wszystkim, z hotelu nie możemy zabrać żadnych urządzeń elektronicznych tj. suszarek do włosów, żarówek, czajników, ładowarek i tak dalej. Zakazane jest także zabieranie pościeli, koców i ręczników. Na swoich miejscach powinna też zostać deska do prasowania, żelazko czy wieszaki.
Jeśli zdecydujemy się coś wziąć z płatnego minibaru, należy uiścić za to stosowną opłatę. W dalszą podróż nie weźmiemy też żadnych dekoracji ściennych, które stanowią część wystroju hotelu.
Goście mogą z reguły zabrać drobne przedmioty higieny osobistej, takie jak małe opakowania kosmetyków, kawę, herbatę, notatniki, długopisy i broszury informacyjne. Niedozwolone jest zabieranie przedmiotów, które są częścią standardowego wyposażenia pokoju.
Podstawą jest zachowanie szacunku i odpowiedzialności. W przypadku wątpliwości zaleca się zasięgnięcie porady u personelu hotelowego, który z chęcią udzieli odpowiedzi na pytania i wyjaśni obowiązujące zasady w danym miejscu. Należy pamiętać, że naruszenie tych zasad hotelowych może skutkować dodatkowymi opłatami lub nawet konsekwencjami prawnymi.