Co można zabrać z hotelu? Fakty i mity

06.12.2023

Wielu gości hotelowych zastanawia się, co dokładnie można zabrać ze sobą z pokoju hotelowego. Sporo zależy tutaj od wewnętrznych regulacji hotelowych i standardu danego ośrodka. Istnieją jednak uniwersalne wskazówki, które z pewnością rozwieją wiele wątpliwości. Zapraszamy do lektury!

Co można zabrać z hotelu?

Wiele z drobnych przedmiotów, które oferują hotele, mogą być zabrane przez gości. Mowa tutaj np. o kosmetykach łazienkowych, jak żele, szampony czy mydełka. Jest to często mile widziane ze względu na fakt, że takie przedmioty przypominają gościom o udanym pobycie i o marce hotelu. Jest to zatem rodzaj subtelnej reklamy, która buduje więź i pozytywne wspomnienia związane z pobytem w danym miejscu.

Warto jednak pamiętać, że zasady dotyczące tego, co można i czego nie można zabrać z hotelu, znajdują się w hotelowym regulaminie. Dlatego też przed przyjazdem warto zapoznać się z wszelkimi zasadami dotyczącymi pobytu, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień.

Z hotelu zabrać ze sobą można między innymi:

  • Kosmetyki toaletowe — hotele często oferują swoim gościom małe przybory toaletowe w postaci mydeł, szamponów, kremów do ciała itd. Stanowią one część wyposażenia pokoju, z którego można do woli korzystać. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby zabrać je ze sobą w dalszą podróż lub domu.
  • Poczęstunki — w niektórych pokojach hotelowych specjalnie dla gości pozostawione są małe poczęstunki — ciastka, herbata, kawa. Zazwyczaj nic nie stoi na przeszkodzie, aby je ze sobą zabrać, choć wcześniej zaleca się skonsultować to z obsługą hotelową.
  • Butelki z wodą — tutaj sporo zależy od regulaminu konkretnego obiektu. Jeśli woda nie należy do zestawu płatnego minibaru, to z pewnością możemy wodę butelkowaną wziąć ze sobą na spacer, do domu i gdzie tylko chcemy. W hotelach o wyższym standardzie woda pitna jest już w cenie noclegu.
  • Kapcie hotelowe — mowa tutaj najczęściej o kapciach jednorazowych, z których goście korzystają np. podczas przemieszczania się po pokoju hotelowym lub w SPA. Jeśli więc podczas pobytu nie zostały one odpakowane, można je zabrać ze sobą do domu.

Jakie rzeczy jeszcze można zabrać ze sobą do domu?

  • Materiały informacyjne i reklamowe — jeśli w hotelu znajdziemy ulotki, broszury, mapki turystyczne i inne materiały informacje, które są ogólnodostępne dla gości hotelowych, to można je ze sobą zabrać.
  • Przedmioty jednorazowego użytku — mowa tutaj o maseczkach, kosmetykach, przyborach toaletowych, przyborach higienicznych itd.
  • Brandowane gadżety hotelowe — jeśli hotel dysponuje długopisami, notatnikami i innymi drobnymi przedmiotami z własnym logo, to bardzo często można je ze sobą zabrać. Jest to bowiem forma upominku dla gości i forma reklamy dla hotelu.

Czy można zabrać szlafrok z hotelu?

Wszystko zależy od polityki danego obiektu. Szlafroki są często jedynie udogodnieniem, z którego goście korzystają np. podczas pobytu w SPA lub na basenie. Zdarza się też, że szlafroki są częścią wyposażenia pokoju i w takiej sytuacji bez zgody personelu hotelowego, nie możemy ich ze sobą zabrać. Informacje na ten temat powinny być wyszczególnione w regulaminie hotelu. 

Czego jeszcze nie można ze sobą zabrać?

Przede wszystkim, z hotelu nie możemy zabrać żadnych urządzeń elektronicznych tj. suszarek do włosów, żarówek, czajników, ładowarek i tak dalej. Zakazane jest także zabieranie pościeli, koców i ręczników. Na swoich miejscach powinna też zostać deska do prasowania, żelazko czy wieszaki.

Jeśli zdecydujemy się coś wziąć z płatnego minibaru, należy uiścić za to stosowną opłatę. W dalszą podróż nie weźmiemy też żadnych dekoracji ściennych, które stanowią część wystroju hotelu. 

Podsumowanie

Goście mogą z reguły zabrać drobne przedmioty higieny osobistej, takie jak małe opakowania kosmetyków, kawę, herbatę, notatniki, długopisy i broszury informacyjne. Niedozwolone jest zabieranie przedmiotów, które są częścią standardowego wyposażenia pokoju.

Podstawą jest zachowanie szacunku i odpowiedzialności. W przypadku wątpliwości zaleca się zasięgnięcie porady u personelu hotelowego, który z chęcią udzieli odpowiedzi na pytania i wyjaśni obowiązujące zasady w danym miejscu. Należy pamiętać, że naruszenie tych zasad hotelowych może skutkować dodatkowymi opłatami lub nawet konsekwencjami prawnymi.